KÖRUTAZÁS A DÉLI-KÁRPÁTOKON TÚL

HAJÓZÁS A DUNA-DELTÁBAN, FEKETE-TENGERI FÜRDŐZÉS 

BUKARESTI, KONSTANCAI, TULCSAI VÁROSNÉZÉSEK 

2025. június 23-26. (hétfő-csütörtök)

GARANTÁLT INDULÁS

tavalyi azonos tematikájú háromnapos utazásunk tapasztalatai arra sarkalltak bennünket, hogy idén visszatérjünk déli szomszédunkhoz, annak természeti szépségeit és épített nevezetességeit megmutatva vendégeinknek. Az utazás különlegessége, hogy rendhagyó módon repülővel érkezünk Bukarestbe, több mint 30 órányi buszos utazás és két nap szabadság is megtakarítható az azonos programú buszos programokkal szemben. Négynapos kint tartózkodásunk során elsőként a román fővárost ismerhetjük meg esti és délelőtti városnézéseink alkalmával, a következő estét már a Duna-delta kapujaként ismert városban töltjük. Harmadnap félnapos hajókirándulás során fedezhetjük fel a Duna-delta vidékét, megcsodálva érintetlen természeti szépségeit, vízi világát, a hajózás közben pedig egy félszigeten szigeten kikötve elfogyasztjuk a friss fogásból származó ízletes ebédünket is. Estére a ország legkedveltebb tengerpartjára érve megmártózunk a Fekete-tenger habjaiban. Utolsó napunkon a tengerparti város nevezetességeit keressük fel és a délutáni órákban a főváros repülőtere felé vesszük az irányt.

 

AZ UTAZÁS LEGÉRTÉKESEBB ELEMEI

  • A csoportot a helyszíneket, a helyi viszonyokat kiválóan ismerő és a helyi idegennyelvet beszélő idegenvezetőnk vezeti
  • a rendhagyó repülős utazásunk révén több mint 30 órányi buszos utazás és két nap szabadság is megtakarítható az azonos programú hatnapos buszos programokkal szemben
  • kis létszámú csoport (6-18 fő)
  • 1 éjszaka szállás Bukarest, 1 éjszaka szállás Tulcsa belvárosában és 1 éjszaka szállás Konstanza Mamaia tengerpartjához közeli háromcsillagos szállodákban, igény szerint 2, 3 ágyas szobákban
  • természetközeli élmények, hajózás, madárles, halas ebéd a Duna-deltában, Fekete-tengeri fürdőzés
  • városi séták Bukarestben, Tulcsán és Konstancában
  • utunk során betekintést nyerhetünk Románia múltjába és jelenébe, kultúrájába, építészetébe és a helyi gasztronómiába egyaránt

TÖRZSUTAS RÉSZVÉTELI DÍJ: 265.000 Ft/fő, helyett 2025. március 13-ig 255.000 Ft, minimum 4 fő együttes jelentkezése esetén 245.000 Ft/fő

RÉSZVÉTELI DÍJ: 269.000 Ft/fő, helyett 2025. március 13-ig 259.000 Ft, minimum 4 fő együttes jelentkezése esetén 249.000 Ft/fő

A részvételi díj a minimum 14 fő esetén érvényes, amely 14 fő alatti létszám esetén és a mindenkori repülőjegy díjszabásnak megfelelően emelkedhet.

A RÉSZVÉTELI DÍJ TARTALMAZZA: 

  •  repülőjegyeket oda- és visszaútra,
  • a repülőtéri illetéket,
  • 1 db a fedélzetre felvihető 40×30×20 cm (maximum 10 kg súlyú) kis kézipoggyászt*,
  • légkondicionált autóbuszt a transzfereknél és a teljes út során,
  • 1 éjszaka szállás Bukarest, 1 éjszaka szállás Tulcsa belvárosában és 1 éjszaka szállás Konstanza Mamaia tengerpartjához közeli háromcsillagos szállodákban, igény szerint 2, 3 ágyas szobákban,
  • büfé reggelis ellátást a hotelekben,
  • magyar nyelvű idegenvezetést,
  • a szervezés díját.

Az út során kötelezően fizetendő díj:

  • ügyfél regisztrációs díj: 3.000 Ft/fő, amely csak az első utazást megelőzően az irodának fizetendő,
  • Útlemondási biztosítás: az utazási irodának előre fizetendő díjak 3%-a,
  • Egyágyas felár: 45.000 Ft

A RÉSZVÉTELI DÍJON FELÜL VÁLASZTHATÓ ELŐZETESEN FIZETENDŐ DÍJAK:

    • Az utazás időpontjára érvényes repülős baleset-, betegség- és poggyászbiztosítás megléte az utazás feltétele, amelyet irodánkban is megköthet: 70 év alatt 3.600 Ft/fő/4 nap, 70 év felett 5.400 Ft/fő/4 nap
    • 20 kg feladott poggyász: 35.000 Ft/fő (oda-vissza útra)**, amely a Wizzair mindenkori díjszabásának függvényében változhat.

AZ ÚT SORÁN VÁLASZHATÓAN FIZETENDŐ DÍJAK: 

Félnapos fakultatív Duna-delta hajózás, pelikánlessel: 

– Előre fizetendő díj: 3.000 Ft/fő,

– A helyszínen fizetendő díj: 220-240 RON/fő, csónakonként minimum 7 fő jelentkezése esetén.

Az összeg az idegenvezető hajódíjának létszámarányos díját is tartalmazzák. A díjak az utazás során az idegenvezetőnek fizetendők.

AZ ÚT RÉSZLETES PROGRAMJA

1. nap: 2025. június 23., hétfő

Az esti órákban indulunk menetrendszerinti járatunkkal a Liszt Ferenc repülőtérről és mintegy másfélórányi repülés után érkezünk meg a főváros közeli Henri Coandă repülőtérre, ahol a helyi gépkocsivezetőnk már vár ránk.
A kései órára való tekintettel, ezen a napon pusztán a reptéri buszos transzferünk révén szerezzük első benyomásunkat a román fővárosról, érintve az 1888-ban átadott neoklasszikus koncerttermet, az Athenaeum-ot és a románok monumentális parlamentjét is.

A Budapesttel azonos lélekszámú Bukarest (románul București, jelentése az Öröm városa) a magyar főváros felénél is kisebb területen fekszik. Ezzel az Európai Unióban a legsűrűbben lakott fővárosok egyike. Dambovita folyó partján fekvő város első írásos nyoma 1459-ból származik, amelyben a hírhedt havasalföldi fejedelem, Vlad Tepes erősített meg a tulajdonában egy helyi földbirtokost. 1659-ben Havasalföld fővárosává vált, majd 1859-ben lett az egyesített Romániafővárosa. 1847-ben hatalmas tűzvész pusztított Bukarestben, amely során az épületek egyharmada vált a tűz martalékává. Az újjáépítést követően a két világháború közötti időszakban a várost, a neobarokk építészete miatt „Keleti Párizs”-ként és „Kis Párizs”-ként aposztrofálták. Majd az 1977-ben bekövetkező, a Richter-skálán 7,3-as földrengés során a történelmi központ épületeinek százai omlottak le, amelyek visszaépítése helyett Nicolae Ceaușescu, modernek szánt, azonban mérsékelten ízlésessé lett épületek sokaságát építtette. Ezen felül az épen maradt belváros mintegy 500 hektárnyi területét eldózeroltatta, hogy helyébe észak-koreai mintára létrehozza a szocialista realista építészet egyik fellegvárát. A kommunista diktátor ezzel az emberiség történelmében feljegyzett legnagyobb méretű, békeidőbeli városrombolását követte el.
Napjainkra a sorra épülő modern épületek, üzleti negyedek sokat javítottak a városképen. 

A rövid bukaresti ízelítő után átvesszük a belvárosban elhelkyezkedő hotelünk szobáit. 

 

2025. június 24., kedd

A közös reggelinket követően ezúttal félnapos tartózkodásunk során ismerhetjük meg a  főváros legfőbb nevezetességet.

A belvárosi sétánkat követően felkeressük a Nicolae Ceaușescu kommunista diktátor uralma alatt az 1980-as években épített monumentális román parlamentet, amely a világ legnagyobb parlamenti épülete, az 1724-ben felszentelt brâncoveanu-stílusú Stavropoleos-kolostor templomát, az 1715-ben átadott Antim-kolostort és az 1655-59 között épített Patriarchális Székesegyházat is. A rendelkezésre álló idő és csoportos igény esetén sor kerülhet a román parlament meglátogatására is. A szabadidőnkben röviden az ebédünket is elkölthetjük. Ismét buszra szállunk és mintegy háromórányi utazással érjük el a Duna-delta kapujának nevezett, Tulcsát. Utazásunk során a Partiumban élő idegenvezetőnk révén számos érdekességet tudhatunk meg a szomszédos nemzet eredetéről, történelméről, kultúrájáról, a Kárpátokon túli román-magyar együttéléséről, némiképp betekintést nyerve a román néplélekbe is.

Megérkezve Tulcsára átvesszük szobáinkat a duna-parti sétányon elhelyezkedő hotelünkben és rövid sétára indulunk a duna-parti sétányra és a kikötőbe, ahol szabadidőnkben vacsoránkat is elkölthetjük.

3. nap: 2025. június 25., szerda

A kicsit korábbi közös reggelit követően a közeli kikötőből indulva egy félnapos fakultatív hajókirándulásra hívjuk vendégeinket, mely során a csodás Duna-deltát fedezzük fel.
A Duna-delta Európa egyik kiemelt, állatfajokban és természeti erőforrásokban gazdag területe. Vizivilága számtalan ritka és különleges hal- és madárfajnak ad otthont, így méltán került fel 1991-ben az UNESCO listájára, mint világörökség és bioszféra rezervátum.
A Duna-delta (Delta Dunării) 3446 km²-nyi területével Európa második legnagyobb deltatorkolata a Volga-delta után, Románia, Ukrajna és Moldova határvidékén. A romániai részének területe 2540 négyzetkilométer. A tavasz beálltával több millió madár érkezik ide költeni a világ minden tájáról, annak dacára, hogy a Duna-A deltában már 41 település van, de a vidék átlagos népsűrűség így sem haladja meg a 4 főt négyzetkilométerenként. Az itt élők (13000 fő körüli lakos, amelyből 4000 orosz nemzetiségű) főleg halászattal foglalkoznak (10000 bejegyzett csónak van), de marhatenyésztéssel és méhészettel is foglalkoznak szép számmal. A Duna-delta hajózások révén egyre többen élnek az idegenforgalomból is. A Duna-deltában találjuk a világ legnagyobb összefüggő nádrengetegét, melynek területe eléri a 2700 négyzetkilométert. A „betakarított” évi mintegy egymillió tonna nádat a Braila közeli cellulózkombinátban dolgozzák fel, amely szintén fontos bevételét képezi a vidéknek. A deltának több ágra és három fő csatornára, a Chiliara, Sulinara és a Szentgyörgyre ágazik. Hajónk egy darabon a Sulinan halad, ahonnan letérve az igazán izgalmas mellékágakon és tavakon folytatjuk tovább az utunkat. Helyenként leállítva a hajó motorját élvezhetjük az érintetlen természet nyugalmát, a halak csobbanását, a madarak hangját, társaságát. A vízi világ különlegességét jól mutatja, hogy az kontinensünkön élő mintegy 110 halfajta közül 36 kizárólag itt él, az honos állatfajok száma pedig mintegy 3400-ra tehető. E fajgazdagság a nagyszámú, egymástól eltérő adottságú élőhelyeknek köszönhető. A Duna-delta Európa talán legnagyobb madárparadicsoma, 327 madárfajnak ad otthont, amiből 218 a deltában is fészkel. Itt található a Európa legnagyobb pelikán populációja is, a maga 8000 egyedével. Ahogy korábban is megjegyeztük, a költöző madaraknak is egyik kedvelt pihenőhelye a delta. A korai indulásunknak köszönhetően várhatóan nagyobb számban láthatunk pelikánokat, fekete gólyákat, kormoránokat és a legkülönbözőbb madarakat a hajóutunk során. A vidéket a földművelés helyett a félnomád életmód, a legeltetés jellemzi. Mivel a sásos, zsombékos növényzet pompás legelő, így bivalyok, szarvasmarhák és lovak is gyakorta feltűnnek az úszó szigeteken. Megfelelő igény esetén hajózásunkat megszakítva egy kis faluban költhetjük el a friss fogásból származó ízletes ebédünket vagy visszahajózva Tulcsába, egyénileg ebédelhetünk meg például a Duna-parti éttermek valamelyikében.

 

A Duna-delta vizi világot bemutató video a következő linkre kattintva tekinthető meg: 

Életre szóló természet közeli élményekkel gazdagodva buszunkra szállunk és a Konstanca részét képező, a románok népszerű tengerparti üdülőhelyére, Mamaiara vesszük az irányt. A késő délutáni órákban megérkezve bejelentkezünk a tengerpart közeli hotelünkbe és egy-két órácska erejéig megmártózhatunk a Fekete-tenger habjaiban.

A Mamaia tengerpartot bemutató video a következő linkre kattintva tekinthető meg:
https://www.youtube.com/watch?v=QCN1mlJoLxQ

A szabadidőt követően, az előző naphoz hasonlóan közösen egyénileg költhetjük el vacsoránkat a hotelünkhöz közeli étteremben.

4. nap, 2025. június 26., csütörtök

A reggelink után bérelt buszunkkal Konstanca belvárosába indulunk. A mai Konstanca helyén álló ókori települést K. e. 7. században görög telepesek alapították. 46-ban a Római Birodalom részévé vált, ekkor kapta a Constantiana nevet, Nagy Konstantin császár testvéréről Flavia Iulia Constantiaról. A Római Birodalom kettéválásával a Bizánci Birodalom része lett egészen a 7. századig, amikor szláv vándornépek feldúlták. A 15. században az Oszmán Birodalom része lett. 1873 és 1883 között német családok telepedtek le, akiket 1940-ben erőszakkal hurcoltak el Németországba, a náci „Heim in Reich” (Vissza a Birodalomba) mozgalom keretein belül. Végül az 1877–1878-as szabadságharcot követő berlini döntés értelmében a várost Romániához csatolták. 

Konstanzai városnéző sétánkat a város egyik jelképénél, a Fekete-tenger partján álló, régóta elhagyatottá vált, de régi formáját lassan visszanyerő impozáns kaszinóépületénél, a Casino Constanta-nal kezdjük. Az egykoron romániai Monte Carloként emlegetett kaszinó az európai elit kedvelt célpontja volt egykoron. A szomorú sorsú, art deco stílusú épületet I. Károly román király építtette 1910 körül és mint látható is, a történelem viharai időközben alaposan megrongálták. A folyamatos perek és a politikai csatározások következtében pedig a kaszinó felújítása máig várat magára, annak ellenére, hogy 2018-ban a műemlékvédelemmel foglalkozó Europa Nostra szervezet a kontinens hét legveszélyeztetettebb műemléke közé választotta. Városi sétánk során felkerssük a konstancai nagymecsetet és minaretet (más néven Károly-mecset). Névadója I. Károly román király volt, aki 1910-ben rendelte el a mecset építését a városban élő muzulmán lakosság részére. A minaret magassága 47 méter és 140 lépcső visz fel a toronykilátójába, ahonnan szép a kilátás a városra és részben Fekete-tengerre is. Felkeressük a Genovai világítótornyot is, amelyet 1300 körül építették genovai kereskedők és hajósok, továbbá városi sétánk során a Tomis kikötője Római katolikus bazilikát is érintjük, amelyet 17. századi alapokra 1885-ben építették.

A rövid szabadidőt követően a bukaresti repülőtér felé vesszük az irányt és a mintegy három órás utazás során számba véve az elmúlt négy nap élményeit búcsúzunk el déli szomszédunktól.

A kora este folyamán érünk a repülőtérre és mintegy másfél órányi repülés után, a késő esti órákban érkezünk meg a Liszt Ferenc repülőtérre.

Megjegyzés: A gondos szervezésünk ellenére a programok megvalósulásának sorrendje a helyi viszonyok függvényében változhat, egyes programok esetleg el is maradhatnak.

Szellemi termék védelme: A fenti programleírás a Pannonia Travel (Pannonia Humana Kft.) szellemi terméke és tulajdona. Annak engedély nélküli részleges vagy teljes másolása, terjesztése, kereskedelmi célra történő felhasználása jogszabályba ütközik és jogi intézkedéseket von maga után. 

AZ UTAZÁS IDŐPONTJA:

Budapest – Bukarest: 2025. júlnius 23., hétfő 19:30–21:50 (W6 3292)
Bukarest – Budapest: 2025. június 26., csütörtök 22:25–22:55 (W6 3291)

POGGYÁSZINFORMÁCIÓK:

A részvételi díjban szereplő 40×30×20 cm és maximum 10 kg súlyú kis kézipoggyász díjmentesen felvihető az utastérbe, azonban az utasnak az előtte található ülés alatt kell elhelyeznie.
**WIZZ Priority információ:
Ha WIZZ Priority szolgáltatást vásárol, a fedélzetre felvihető 40 × 30 × 20 cm (maximum 10 kg súlyú) kis kézipoggyász mellett magával vihet még a fedélzetre 1 db maximum 55 x 40 x 23 cm nagyságú és maximum 10 kg súlyú kézipoggyászt is (kivéve, ha operatív okokból kifolyólag ez nem megoldható). Kijelölt elsőbbségi utasfelvételi pult és elsőbbségi beszállás!
***20 kg-os feladható poggyász információ: a program jobb megvalósíthatósága érekében nem választható